זבנג מדבירים לעניין – לעבור את הקיץ בשלום

חודשי הקיץ מתקרבים אלינו בצעדי ענק וביחד איתם גם הג'וקים, הנמלים והיתושים

כמו בכל שנה, לא כדאי להסתמך אך ורק על הריסוס שעושה העירייה המקומית, אלא להזמין איש מקצוע בכיר על מנת להקדים תרופה למכה.

מי שפעיל בכל אזור הצפון כבר במשך קרוב לעשור הוא ניר גל, הבעלים של חברת "זבנג מדבירים לעניין".

ההתמחות של גל באה לידי ביטוי בפתרון של בעיות שאחרים לא הצליחו לפתור, על כך ועוד בכתבה הבאה.

זבנג מדבירים לעניין – הדברה ידידותית לסביבה

עונת האביב עומדת להסתיים ולאחריה יגיעו ימי הקיץ החמים, וכבר עכשיו ניתן להרגיש כיצד החרקים השונים מתחילים לעשות את דרכם אל עבר חלונות הבית שלנו, מבצבצים על השיש במטבח, ומגיעים מכיוונים שונים.

על פי ניר גל, הבעלים של חברת "זבנג מדבירים לעניין", התקופה בין חג הפסח לחופש הגדול, נחשבת לאידיאלית ביותר לביצוע של הדברה וריסוס, כי אז הכיסוי של החומרים השונים מחזיק מעמד טוב יותר עד לשנה הבאה.

ביקשנו ממנו לפרט על החידושים בתחום, הוא ציין בפנינו את האפשרות להדביר את הסביבה עם חומרים שהם ידידותיים לטבע ולאדם:

"מאחר ואנחנו נמצאים בעידן שבו המודעות הסביבתית והאקולוגית קיבלה הכרה גדולה יותר מבעבר, גם בתחום של ההדברה וריסוס עשו צעדים חסרי תקדים, וכיום יש אפשרות לפזר את החומרים השונים כך שהם יהיו פחות רעילים ומסוכנים לבני האדם, וגם לא לחיות המחמד שלנו.

אני אישית מחזיק בבית כלבים, חתולים וציפורים, כך שמכיר מקרוב את החשיבות של העניין, ואת אותם החומרים שאני עושה בהם שימוש בבית שלי, אני מפזר גם אצל הלקוחות.

בגלל שבישראל אין איזו רגולציה ברורה בכל הנוגע למונח של הדברה אורגנית או הדברה אחרת, אני ממליץ לכל אחד שמזמין אליו מדביר, שלא יתבייש ויבקש לראות כי הוא מציג בפניו בקבוקים עם פירוט מלא באיזה חומר ריסוס מדובר".

צילום: יח''צ

זבנג מדבירים לענייןהמלחמה כנגד "הרוצח המזמזם"

יתושים, אחד הסיוטים הגדולים ביותר בימי הקיץ החמים.

סביר להניח שכל אחד מאיתנו פיתח לעצמו פתרון "קרבי" אל מול היתושים, כל עוד כל אנחנו ערים ויכולים לראות אותם בחלל החדר.

יש מי שעושה שימוש בכפכפים, מגבות, מעניק להם "סטירה מצלצלת" עם הידיים, ויש גם מלכודת חשמלית שבדרך כלל לא מביאה לפתרון אמיתי של הבעיה.

מעבר לחוסר הנוחות והצורך לטפל ביתושים בזמן שיושבים בפינת האוכל או בסלון, הבעיה מתגברת כאשר מבקשים ללכת לישון, כי אז לא פעם מתעוררים בעצבים לקולות של זמזום מציק, לצד עקיצות בכל חלק חשוף בגוף, שאי אפשר שלא להפסיק לגרד אותם.

שאלנו את ניר, כיצד נלחמים מול היתושים? הוא חייך והסביר:

בכל הנוגע למי שמתגוררים בדירות, הפתרון הטוב ביותר שאני יכול להמליץ לו לעשות, הוא להתקין רשתות בחלונות.

אל תסמכו יותר מדי על הריסוס של העיריות או מועצות, בדרך כלל הם עושים זאת רק כדי לסגור פיות של תושבים, אבל בכל הנוגע למי שמתגוררים בבתים פרטיים, כאן אני יכול להיכנס לתמונה ולשפר את המציאות מקצה אחד לשני.

אני בודק את האיזורים שבהם אפשר למצוא מאגרי מים עומדים, ומנקה את השטח מסביב.

כי מקום שבו יש עודף מים, משמש כאזור שבו היתושים מטילים ביצים.

כן כדאי לנסות ולדבר עם העירייה, לעשות את אותו הדבר באזורים עם מאגרי מים גדולים במרחבים השונים, שהם לא החצר הפרטית שלכם.

לאחר מכן אני מרסס במקומות בהם הוטלו ביצי יתושים וכפעולת מניעה, גם במוקדי סכנה נוספים של התפתחות היתושים.

בכל הנוגע לריסוס נגד יתושים בוגרים, זה מתבצע על ידי חומרים ירוקים ממשפחת הפרטרואיד בחללים הבעייתיים ובגינות, זו משימה קשה יותר, אך לרוב אני מצליח להקטין לאין שיעור את הבעיה".

זבנג מדבירים לענייןהדברת תיקנים

איך אפשר לעבור את הקיץ מבלי להיתקל במקקים הקטנים, או מול אלו המעופפים? ניר גל סיפר:

"קודם כל אל תמהרו להוציא כסף מיותר על כל חומרי ההדברה השונים מהסופר, הם פחות יעילים, יותר רעילים ועולים לא מעט.

ישנה דרך יעילה הרבה יותר, ועוד לפני, הטיפ הראשון שאני נותן לכל לקוח.

שימו לב שלא יהיו שאריות של מזון בבית, על הרצפה, על השיש במטבח או השטיח בסלון, כי הג'וקים מתרבים מהר מאוד כאשר מוצאים לעצמם מזון.

גם כאשר אתם מפנים את הצלחת לפח, שלא יפלו פירורים בסביבה ותגידו לעצמכם, לא נורא, גם ככה לא רואים, כי זה בדיוק מה שהג'וקים מחפשים.

כאשר יש צורך לעשות שימוש בחומרי הדברה, אז גם בנישה הזו אני עושה שימוש בחומרים שהם ידידותיים לסביבה אשר לא יזיקו לבני אדם בוגרים, ילדים וגם לא לחיות המחמד בבית".

צילום: יח''צ

זבנג מדבירים לענייןהדברת נמלים

כל אחד מאיתנו גדל על הסיפורים שבהם הנמלים מתוארות כיצורים קטנים ומופלאים, וזוכות למחמאות בזכות העובדה שהן כמעט ולא נחות, אלא נמרצות וחרוצות.

אך לצד הפירגון שמקבלות בצדק, הן גם יכולות להוביל לנזקים משמעותיים ובעיה היגיינית חמורה בסביבה בה אנו חיים.

הן מגיעות לכל מסתור של מזון, מכרסמות דרך כל עטיפה או שקית, ולעיתים אף משאירות סימנים כואבים ואדומים על הידיים או הרגליים של בני הבית, אז מה עושים? ניר גל הסביר גם בנושא זה:

"גם בהקשר של הנמלים אני אומר כי מיותר לבזבז זמן ומאמץ עם חומרי ריסוס מהסופר, כי גם אם תשמידו שיירת נמלים בבית, ההדברה לא תהיה יעילה באמת, כי במקום הנמלים שהצלחתם להשמיד, תמיד יבואו נמלים חדשות.

החוכמה היא להגיע למקור, למקום שבו הן אגרו את כל השלל שמצאו והביאו לאורך הימים, אל הקן הראשי כמובן, והצורך לחסל את המלכה, רק כך תיפטר הבעיה, ויש לי את הניסיון איך לעקוב ולהגיע אל אותו הקן המדובר".

זבנג מדבירים לעניין יצירת קשר

אם גם אתם זקוקים לפתרון של בעיה עכשווית כנגד יתושים, מקקים, נמלים, חרקים נוספים, קרציות וטרמיטים מסוכנים, צרו קשר עכשיו עם המומחים לעניין, שיטפלו עבורכם בבעיה בזבנג וגמרנו.

טלפון: 050-5688240

אתר הבית